انواع نهال گردو

1 -نهال گردو اسرائیلی : گردو در اکثر مناطق کشور قابل کشت میباشد از نظر صرفه اقتصادی به صرفه بوده زیرا یک سال بعد از کاشت در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوای درختان بارور شده و گردو میدهد .

گردو اسراییلی
✅2 -نهال گردو محلی تویسرکان : گردو در اکثر مناطق کشور قابل کشت میباشد ،ارتفاع ان به بیش از 30 متر میرسد و بعد از سال پنجم به بار مینشیند و از مرغوبترین گردوهای ایرانی است.

گردو محلی تویسرکان
✅3 -نهال گردو ضیاء آباد قزوین : گردو در اکثر مناطق کشور قابل کشت میباشد ،ارتفاع ان به بیش از 30 متر میرسد و بعد از سال پنجم به بار مینشیند و از مرغوبترین گردوهای ایرانی است.

گردو ضیا الدین قزوین
✅4 –نهال گردو خوشه ای : با توجه به شرایط آب و هوایی، این درخت در پنج‌سالگی به مرحله اقتصادی رسیده و حدود یک‌هزار گردو در سال تولید می‌کند. در این نوع واریته، ارتفاع کوتاه این درخت است، بذر درخت گردوی خوشه‌ای پس از دو سال و در ارتفاع حداکثر یک متر در گلدان به مرحله باردهی رسیده و می‌توان محصول آن را برداشت کرد.

گردو خوشه ای
✅5 –نهال گردو فرانکوت (فرانسوی) : با تنه نیمه بلند و قوی،اندازه محصول نسبتا ریز،زود به بار می نشیند و محصول زیادی می دهد و مغز آن بازارپسند است،نسبت به گونه های دیگر یکهفته دیرتر به بار مینشیند،به خاطر دیرگلی اغلب از خطر سرمای بهاره در امان است.

گردو فرانکوت
✅6 –نهال گردو لارا ( امریکایی) : ظرفیت باردهی آن بالاست،میوه آن زودرس است،تنه نیمه بلند و نیمه گسترده ای دارد،نسبت به بیماری باکتریوز حساس است،این رقم باید در مناطق عاری از یخبندان کاشته شوند.

گردو لارا
✅7 –نهال گردو پدرو : رقمی زودبازده،میوه آن درشت و پوست سنگینی دارد،گرمای شدید تابستان در کیفیت پوست سبز و مغز میوه این رقم تاثیر منفی دارد و به بیماری باکتریوز حساس است.

گردو پدرو
✅8 –نهال گردو هارتلی : زود به بار می نشیند و در مناطقی بعمل می اید که یخبندان های بهاره است،میوه اش نیمه رس و کیفیت مطلوبی دارد،نسبت به باکتریوز و شانکر حساسیت دارد.

گردو هارتلی
✅9 –نهال گردو پاریزین (فرانسوی) : رشد کندی دارد و باردهی با تاخیر دارد،میوه ی آن مستطیلی و اندازه مناسب دارد،دیرگل و قوی و مقاوم با باکتریوز است.

گردو پاریزن
✅10 –نهال گردو هاروارد : رقم پرمحصولی بوده و بصورت پرچین کاشته می شود،برگهایش دیر ظاهر می شوند،میوه ی درشت گردوصاف دارد.

گردو هاروارد
✅11 –نهال گردو چندلر : درختی با رشد متوسط،میوه ی آن بیضی شکل و پوست سبز صاف و تیره ای دارد.

گردو چندلر
✅12 –نهال گردو سانلند : میوه های ان درشت،طویل و بیضی دارند،بسیار زودرس و پرمحصول،به سرمای دیررس بهاره حساسیت دارد.

گردو ساتلند
✅13 –نهال گردو سجنوو (یوگسلاوی) : درختی با رشد متوسط،میوه ی آن بیضی شکل و پوست سبز صاف و تیره ای دارد.

گردو سجنوو
✅14 –نهال گردو کانادایی : زود به بار می نشیند و در مناطقی بعمل می اید که یخبندان های بهاره است،در هر منطقه ای جوابگو می باشد،اما در مناطق کوهستانی بسیار مناسب است میوه اش  کیفیت عالی دارد و پوست آن کاغذی می باشد

گردو کانادایی
✅15 –نهال گردو شیلی : زود به بار می نشیند و پربار،پوست ان به راحتی جدا می گردد،بسیار بازار پسند و نسبت مغز حدودا 85% می باشد و تقریبا در هر منطقه ای جوابگو می باشد میوه آن  کیفیت عالی دارد و پوست آن کاغذی می باشد

گردو شیلی
✅16 –نهال گردو پیوندی (زودبازده) : ارتفاع 30 تا 50 سانت دارد و تعدادی گردو برروی ان مشاهده میگردد ،محصول ان نسبتا ریز است☘☘

گردو پیوندی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: عدم امکان کپی مطالب

تماس با ما

برگشت به منوی تماس ها

پشتیبانی واتساپ

برگشت به منوی تماس ها

کانال تلگرام شرکت

برگشت به منوی تماس ها

پیج اینستاگرام شرکت

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها