ایمازتایپر

ایمازتایپر
   sl %10
Imazethapyr
علفکشی است انتخابی و سیستمیک از گروه ایمیدازولینون با خاصیت پایداری طولانی که از طریق  ریشه و برگ جذب شده و با جلوگیری از کارکرد آنزیم استولاکتیت سینتاز ( ALS ) گیاهان حساس را از بین میبرد.به دلیل دوام زیاد این علف کش در خاک لازم است قبل از مصرف به محصولات بعدی توجه شود تا در اتر باقیمانده علف کش آسیب نبیند. این علف کش برای کنترل علفخای هرز پهن برگ و نازک برگ و با قابلیت استفاده به صورت پیش یا پس از رویش علفهای هرز استفاده میشود و با محصولات تیره یونجه سازگار میباشد.
مقدار مصرف :
0/75 تا 1 لیتر در هکتار
زمان مصرف :
در یونجه تازه کشت شده بایست بوته های یونجه لااقل دارای 3 برگ سه برگچه ای باشند. در یونجه تثبیت شده میتوان در پاییز یا در زمستان برای کنترل علفهای هرز زمستانه به کار میرود. در بهار و یا پس از برداشت یونجه نیز ایماز تایپر قابل مصرف است. در زمان مصرف آن یونجه باید کوچکتر از 10 سانتی متر باشد تا مانع از برخورد علفکش با علفهای هرز نشود . مخلوط کردن کودهای ازته یا مویانهای مجاز اثر علفکش را افزایش میدهد. توصیه میشود 7تا 10 روز پس از سمپاشی مزرعه کولتیواتور زده شود. این کار به خصوص در شرایط خشک اثر علفکش را بهبود میبخشد. مصرف آن به صورت پیش رویشی نیاز به رطوبت دارد , لذا باید قبل از بارندگی سمپاشی شود و یا پس از سمپاشی آبیاری بارانی صورت گیرد.
ایماز تاپیر را میتوان همراه با مخلوط با پندیمتالین نیز مصرف نمود. در اینصورت علفهای هرز نازک برگ بهتر کنترل شده و اگر در زمان مناسب مصرف شود سس یونجه نیز کنترل خواهد شد. پندیمتالین را بایست در زمانی مصرف نمود که هنوز علفهای هرز مورد نظر سبز نکرده باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: عدم امکان کپی مطالب

تماس با ما

برگشت به منوی تماس ها

پشتیبانی واتساپ

برگشت به منوی تماس ها

کانال تلگرام شرکت

برگشت به منوی تماس ها

پیج اینستاگرام شرکت

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها