کفش دوزک هفت نقطه ایی

کفش دوزک هفت نقطه ای

کفشدوزک 7 نقطه ایی یا c-7 در مبارزات بیولوژیک اهمیت فوق العاده ایی دارند. لارو و حشرات بالغ از انواع Aphids ، شپشک ها( Soft-scale Mealy bugs ) ، پسپل ها، Spider mites ، تخم و لارو جوان سایر حشرات تغذیه می کنند.

 حشره کامل: نسبتاً بزرگ و به طور 8 ـ 5/5 میلی متر، محدب، با سرسیاه رنگ که از دو طرفین دو چشم پیشرفتگی پیدا نموده است در حاشیه جلویی سرنوار باریک قرمزرنگی مشاهده می شود، شاخک ها دارای قاعده سیاه و بندهای خرمایی رنگ است. سینه سیاه رنگ و دارای حاشیه جلویی صاف که از دو طرف چشم ها را می پوشانند. حاشیه عقبی سینه قوسی است. بالپوش ها به رنگ قرمز نارنجی، کاملاً محدب با حاشیه های صاف و انتهای آن گرد است. سپرچه مثلثی و سیاه رنگ می باشد. روی هر بالپوش سه نقطه سیاه رنگ و یک نقطه سیاه رنگ دیگر نیز به صورت مشترک بین دو بالپوش قرار دارد. سطح زیرین بدن و پاها، سیاه و پوشیده از موهای ظریف و سفید رنگ است.

تخم: کشیده، و در ابتدا زرد روشن است که به تدریج نارنجی می شود.

لارو: دوکی شکل به رنگ زرد مایل به قهوه ای تا خاکستری مایل به سیاه، دارای لکه های نارنجی رنگ می باشند. نیم حلقه های پشتی بدن در ناحیه جانبی دارای برجستگی هایی روشن است که روی آنها موهای کوتاه دیده می شود.

 

شفیره از انتهای بدن به برگ متصل می شود.

Biology

به صورت حشره کامل در زیر برگ های ریخته شده ، پوست درختان و شکاف دیواره ها بصورت گروهی زمستان گذرانی می کند. در بهار هنگامی که دما به 12 رسید کفشدوزک ها از پناهگاه ها خارج و شروع به تغذیه می نمایند. سپس حشرات بالغ، جفت گیری کرده و در دمای بین 30 ـ 20 درجه سانتی گراد بعد از 4 روز تخمگذاری می نمایند.این حشره دارای 5 سن لاروی است .این کفشدوزک دارای 5 تا 3 نسل در سال است.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: عدم امکان کپی مطالب

تماس با ما

برگشت به منوی تماس ها

پشتیبانی واتساپ

برگشت به منوی تماس ها

کانال تلگرام شرکت

برگشت به منوی تماس ها

پیج اینستاگرام شرکت

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها