کشنده ترین گیاهان دنیا

گیاهان هوای تازه، غذا و دارو تولید می کنند. گیاهان محیط اطراف ما را با گلهای رنگارنگ زیبا می کنند. اینها فقط تعداد کمی از فواید گیاهانبه ما اعطا می کنند.  اگرچه گیاهان برای بشر سودآور هستند، اما تعدادی از گونه های گیاهان می باشند که ثابت شده برای انسان مضر هستند و خطرات مرگباری بهمراه دارند. لیستی از کشنده ترین گیاهان روی زمین:

Oleander (Nerium Oleander)



تمامی قسمت های این گیاه سمی هستند، الخصوص برگ ها و ساقه های چوبی آن. سمی ترین حالت خوردن برگ های این گیاه است که باعث سوء هاضمه، ناراحتی قلبی و اماس‌ پوست‌ می شود.

Dumbcane (Dieffenbachia)



گازگرفتن آن باعث درد و سوزش فراوان در دهان می شود. تمامی قسمت های آن سمی هستند و باعث سوزش در دهان و گلو و غیرقابل حرکت کردن زبان می شود. بلعیدن آن راه تنفس را می بندد و باعث مرگ می شود.

Deadly Nightshade (Atropa Belladonna)



گیاه جوان و دانه آنها بسیار سمی هستند و باعث حالت تهوع، گرفتگی ماهیچه و فلج شدن می شود. بچه ها با خوردن حتی ۳ حبه از میوه این گیاه مسموم می شوند. ریشه این گیاه عموماً سمی ترین قسمت آن است.

Jimson Weed (Datura Stramonium)



تمامی قسمت های آن سمی هستند و باعث تشنگی غیرعادی، اختلال در دید، هزیان گویی و بیهوشی می شود.

Monkshood (Aconitum variegatum)



تمامی قسمت های گیاه سمی است. انسان های باستان با این گیاه منابع آب دشمنان خود را آلوده می کردند. باعث سوزش، خارش و بی حسی دهان می شود، سپس وارد روده شده و باعث استفراغ و حالت تهوع و مرگ بعلت خفگی می شود.

Yew (Taxus Baccata)



دانه آنها سمی ترین قسمت است. تمامی قسمت های آن بجز میوه قرمز رنگ آن شامل taxane alkaloids می باشد.

White Snakeroot (Ageratina altissima)



تمامی قسمت ها سمی و باعث حالت تهوع و استفراغ می شود. اگر گاو ازاین گیاه مصرف کند، گوشت و شیر آن آلوده می شود. اگر انسان این شیر و گوشت آلوده را بخورد، سم وارد بدن انسان شده و باعث مسمومیت tremetol می شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: عدم امکان کپی مطالب

تماس با ما

برگشت به منوی تماس ها

پشتیبانی واتساپ

برگشت به منوی تماس ها

کانال تلگرام شرکت

برگشت به منوی تماس ها

پیج اینستاگرام شرکت

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها