سیستم مه پاش یک ابزار بسیار موثر و کارا جهت خنک سازی و تامین رطوبت فضاهای بزرگ یکپارچه نظیر گلخانه های پرورش گل و گیاه و قارچ، سالن های پرورش دام و طیور، سوله ها و فضاهای باز یا بسته صنعتی، فضاهای باز تفریحی، پارک ها و غیره می باشد.این سیستم مخصوصا جهت خنک سازی و تامین رطوبت گلخانه ها و یا سالن های پرورش دام و طیور که در تابستان با مشکل بزرگ رطوبت پایین و گرمای زیاد محیط مواجه می باشند کاربرد بیشتری یافته است زیرا رطوبت پایین و دمای بالا در این گونه محیط ها باعث کاهش شدید تولید محصول شده و مشکلات عدیده ای را به وجود می آورد .
اساس کار این سیستم بر اصل تولید ذرات بسیار ریز آب در حدود اندازه تقریبی بین 3 تا 20 میکرون ( بسته با نازل مورد استفاده) و پخش آنها به طور یکنواخت در کل محیط می باشد که این ذرات به دلیل ریزی و سبکی فوق العاده و نسبت بالای سطح به حجم در هوا به صورت معلق در آمده و با جذب سریع گرمای موجود درفضا تبخیر می شوند و فضا را خنک کرده و رطوبت داخل فضا را افزایش می دهد، بدون اینکه هیچگونه اثری از خیسی بر روی سطح کف از خود باقی بگذارد.
در سیستم رطوبت زن و خنک کننده مه پاش  از اصل خفقان یا کاهش ناگهانی فشار از یک فشار بالا به یک فشار پایین برای تبخیر آب استفاده می شود که شکل شماتیک زیر از اجزاء سیستم، نحوه عملکرد آن را نشان می دهد.
-پمپ پیستونی فشار بالا :
این پمپ ها در اندازه ها و فشار های مختلف و توسط تولید کنندگان متعددی تولید می شوند و از اجزاء اصلی و لاینفک یک سیستم مه پاش می باشد.
2-شیر تنظیم فشار:
این شیر ها را به منظور تنظیم فشار و دبی خروجی پمپ متناسب با تعداد و اندازه نازل مورد استفاده در هر پروژه بر روی خروجی پمپ پر فشار نصب می نمایند.
-فیلتر آب:
فیلتر آب در مسیر ورودی پمپ قرار داده می شود تا از ورود ذرات جامد ریز موجود در آب به داخل پمپ و سپس نازل ها جلوگیری نماید.
4-شیلنگ ها ی پرفشار:
به جهت رساندن آب پر فشار به سر نازل های مه پاش استفاده می شوند.
 5-نازل های مه پاش:
این نازل ها که در اندازه ای مختلف از 0.1 تا 0.5 میکرون تولید می شوند به جهت تبدیل آب پر فشار به درات ریز آب مورد استفاده قرار می گیرند
-سختی گیر:
در مناطقی که کیفیت آب پایین است و املاح زیادی دارد، برای جلوگیری از بسته شدن نازلها به وسیله ته نشینی املاح باید از سختی گیر استفاده نمود تا املاح اضافی آب گرفته شده و از ته نشیتی بر روی منافذ نازل ها جلوگیری شود.
7-گرم کن آب:
اگر بخواهیم از مه پاش در فصول سرد سال استفاده نماییم بهتر است برای جلوگیری از سرد شدن محیط از آب گرم در سیستم استفاده نماییم و به همین منظور بنا به درخواست مصرف کننده یک عدد گرمکن آب در مسیر آب ورودی به پمپ قرار می گیرد.
8-دماسنج و رطوبت سنج
به جهت کنترل دما و رطوبت محیط مورد استفاده قرار می گیرد
9-برد کنترل:
بنا به نیاز سیستم و در خواست مشتری یک عدد برد کنترل شامل کنترلرهای مورد نیاز بر روی سیستم نصب خواهد شد.

کابرد های سیستم مه پاشمه ساز
سیستم مه پاش با کارایی فوق العاده خود برای موارد ذیل به کار می رود:
1-خنک سازی محیط
2-رطوبت زنی
3-کنترل آفات ( با استفاده از کنترل دما ورطوبت محیط از انتشار آفاتی که در اثر رطوبت پایین و دمای بالا منتشر می شوند جلوگیری می کند. )
4-کنترل گرد و غبار و بوی بد ( با مرطوب شدن هوا و انتشار ذرات ریز آب در فضا ذرات گرد و غبار و بوی بد محیط در این ذرات آب حل شده و با تهویه فضا از محیط خارج شده و یا ته نشین می شوند. )
5-سم پاشی و کود دهی ( سم ها و کودهای مایع را می توان به وسیله این سیستم به صورت یکنواخت در کل فضا پخش نمود. )

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: عدم امکان کپی مطالب

تماس با ما

برگشت به منوی تماس ها

پشتیبانی واتساپ

برگشت به منوی تماس ها

کانال تلگرام شرکت

برگشت به منوی تماس ها

پیج اینستاگرام شرکت

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها