قارچ کش وین ( WIN )


وین ( win )


قارچ کش وین سوسپانسیون 300 حاوی ماده موثرکارپروپامید یک قارچ کش جدید جذبی ( سیستمیک ) منحصر به فرد می باشد که از راه ریشه هم بیماریهای گیاهی مانند بلاست را درمان می کند و هم با افزایش مقاومت گیاه جلوی برخی از بیماریهای باکتریائی را میگیرد.
طرز تاثیر :
وین از دو طریق قادر به کنترل بیماریهاست
1- از بیوسنتز ملانین قارچ جلوگیری مینماید.
2- با سخت کردن دیواره سلول برگ موجب افزایش مقاومت گیاه در برابر پاتوژن می گردد.وین تنها قارچکشی است که برای کنترل بلاست برگ ، گردن و خوشه توصیه شده است .همچنین مصرف آن به صورت ضد عفونی نشاها قبل از انتقال یه زمین اصلی و نیز در خزانه ها توصیه شده است .
هر چند که روشهای جدید کشت (کشت متراکم و استفاده از کودهای ازته ،استفاده از واریته های زودرس ، پر پنجه ، ساقه کوتاه و پر محصول) باعث افزایش عملکرد در واحد سطح میگردد اما از طرف دیگر باعث افزایش ابتلا به بیماری بلاست نیز می گردد. در مناطق برنجکاری به دلیل شزایط آب و هوائی مناسب پاتوژنهای هوازی ایجاد می گردد که بیماری را در سطح وسیع پراکنده می نماید. برای ایجاد آلودگی رطوبت بالای 92% و درجه حرارت24-27درجه سانتی گراد نیاز است. اختلاف زیاد درجه حرارت شب و روز و افزایش ازت موجود در خاک بیماری بلاست را افزایش میدهد.به دلیل خاصیت چربی دوست بودن وین این قارچ کش پس از تماس با برگهای برنج در کوتیکول برگ باقی می ماند و در نتیجه فقط به سمت بالا در برگ حرکت می نماید و این نحوه تاثیر در کنترل بلاست گردن بسیار حائز اهمیت است. همچنین وین از بروز آلودگی ثانویه به دلیل ایجاد مانع در تشکیل اسپور و آزاد سازی آنها جلو گیری به عمل می آورد.در صورت بروز آلودگی شدید و آخره فصل به بلاست در مراحل گردن و خوشه برنج می توان بیماری را با سمپاشی مجدد با وین کنترل نمود.در صورتیکه وین با مقدار مصرف توصیه شده به کار رود هیچگونه علائم سوزندگی یا خسارتی در برنج ایجاد نمی کند.
مقدار مصرف:
400 میلی لیتر از فرم تجاری در هکتار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: عدم امکان کپی مطالب

تماس با ما

برگشت به منوی تماس ها

پشتیبانی واتساپ

برگشت به منوی تماس ها

کانال تلگرام شرکت

برگشت به منوی تماس ها

پیج اینستاگرام شرکت

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها